Hainele noi ale împăratului Sony: Xperia Z4 este golit de suflet

de: Răzvan Băltărețu
20 04. 2015

Sony Xperia Z4 tocmai a fost anunțat în Japonia și este un telefon pe care îl vei putea ocoli fără să crezi că ai ratat o invenție magnifică. În 2015, Sony a schimbat calendarul lansărilor și „joacă“ jocul modestiei. Nu-i folosește la nimic, doar îi accentuează lipsa de viziune care s-a conturat încă din 2014.

Primul Sony Xperia Z a fost lansat la începutul lui 2013 și anunța o serie de dispozitive interesante din partea companiei care tocmai încheiase parteneriatul cu Ericsson. Telefonul era rezistent la apă și arăta destul de bine cât să-l vrei, dar ecranul era suficient de prost cât să spui „pas“. Cel mai nou model Xperia se vrea un smartphone de vârf și este, dar nu pentru toată lumea și un telefon căruia lipsa de fanfară i se potrivește la fix.

Încă de la Xperia Z1, un telefon mult îmbunătățit față de primul, Sony n-a mai anunțat nimic interesant, poate doar modelele Compact: la fel de bune ca cel mare, dar ceva mai ieftine și mai mici. Procesorul și memoria RAM au fost înnoite, ecranul a fost puțin îmbunătățit și autonomia a devenit mai bună, dar nimic care să te încânte că deții un așa telefon. Au fost câte două pe an și au fost degeaba. După cum a scris „Playtech“ în review-ul lui Xperia Z3, nu este un telefon care să te facă să renunți la precedentul.

De aproape trei ani aud constant următoarea frază de la Sony: avem expertiză în numeroase domenii, de la imagistică la ecrane de înaltă calitate, și de aceea Sony are ceva aparte față de alții. Și, totuși, ecranele de pe Sony Xperia n-au rupt gura târgului, nici camerele de pe telefoane (seria mirrorless Alpha se descurcă însă foarte bine). Realitatea e că diviziile Sony sunt autiste, nereușind să colaboreze așa cum compania vrea să crezi.

Când Sony dă de greu, se gândește să renunțe, lăsând impresia că nu înțelege nimic din viața dispozitivelor electronice.

Despre Sony se speculează că vrea să renunțe la divizia mobilă. Ar face-o pe motiv că vânzările nu mai sunt atât de bune, dar uitându-te la ce telefoane lansează îți spui că este o „sinucidere“ onorabilă, deși tărăgănată. Când Samsung a dat de greu, a lansat Galaxy S6 și estimările de vânzări încep să fie pozitive. Când HTC s-a lovit de zid, a lansat One și și-a mai revenit. Când Sony dă de greu, se gândește să renunțe, lăsând impresia că nu înțelege nimic din viața dispozitivelor electronice.

În urmă cu peste un an a renunțat la divizia Vaio și atunci am scris pe „Adevărul“ titlul: VAIO con dios. S-au dus cu Dumnezeu înainte la o companie care le-a relansat anul acesta. Cumva, Lenovo și alții au înțeles cum se vând astfel de computere, cu profit mai mare sau mai mic. În viitor, s-ar putea să auzi despre cum Sony renunță la Xperia. Totuși, alții au înțeles cum se vând telefoanele smart. Și da, vârful tău de gamă nu trebuie să fie radical schimbat de la an la an, dar mi-e greu să cred că ai reușit să creezi la un moment dat dispozitivul perfect și, anual, doar schimbi componentele din interior ca să fie și performanța mai aproape de perfecțiune.

Oricât de utile ne-ar fi telefoanele, tot suntem influențați în alegeri de cum arată (când vorbim de cele cu prețuri mari). Și fiecare dispozitiv lansat vorbește puțin despre companie. Despre Sony, Xperia Z4 vorbește într-un sforăit prelung.